دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد ورزش و بیماری قلبی با word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد ورزش و بیماری قلبی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ورزش و بیماری قلبی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد ورزش و بیماری قلبی با word :

ورزش و بیماری قلبی

رابطه سلامت روحی و قلبی
ممکن است فکر کنید بیماری قلبی تنها با کم تحرکی، فقر غذایی، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی مرتبط است. در حالی که این عادات، خطر فشار خون بالا، حملات قلبی، سکته ها و سایر مسائل و مشکلات قلبی ــ عروقی را تشدید می کنند. نحوه زندگی ، تفکرات و احساسات شما فقط تشدید کننده بیماری قلبی نیستند بلکه می توانند شروع کننده بیماری باشند.

پیشگیری عملی
زندگی سالم راهی به سوی کاهش بیماریهای قلبی باز می کند، حتی اگر با فاکتورهای غیر قابل کنترل مثل سن، جنس و سابقه فامیلی روبرو شوید. اما ایجاد تغییراتی در زندگی روزانه همیشه آسان نیست. ممکن است احساس کنید اجباری برروی زندگی تان متقبل شده اید مثل دست کشیدن از خوردن غذاهای مورد علاقه، قرار دادن زمانی برای ورزش در زندگی روزانه یا خوردن منظم دارو. این اجبار باعث انضباط فردی می شود و این عادات جدید در ذهنتان نقش می بندد. سرپیچی از یک نسخه رژیمی یا دزدانه سیگار کشیدن (زمانی که هیچ کسی نیست) ممکن است عطش فوری را برطرف کند اما باعث بهبود سلامتی در یک هدف بلند مدت نخواهد شد.

غلبه بر فشارهای زندگی
بیماری قلبی با عوامل جسمی روانی دیگری مرتبط است که باید مد نظر بگیرید. طولانی شدن استرس به دلیل فشارهایی در خانه یا در محل کار می تواند فشار خون بالای غیر طبیعی و مشکلات جریان خونی را ایجاد کند. بیماری قلبی همانند بسیاری بیماریها در اشخاص مختلف متفاوت است، گروهی از مردم با استرس تحریک می شوند، در حالی که دیگران ممکن است با کم اهمیت ترین موضوعی پرخاش کرده و عصبانی شوند.
نحوه رویایی شما با استرس بر عملکرد سیستم قلبی عروقی شما تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که اگر استرس موجب عصبانیت یا بداخلاقی شما شود، احتمال زیادی دارد که بیماری یا حمله قلبی داشته باشید. در واقع روشی که شما به استرس پاسخ می دهید، ممکن است در مقایسه با سیگار کشیدن، فشار خون و کلسترول بالا، خطر بیشتری برای قلب داشته باشد.
یک مارپیچ نزولی

موقعی که افسرده اید، غم و ناامیدی می تواند شما را از بقیه جهان جدا کند. حالت شدیدتر، افسردگی کلینیکی است. این شرایط به تنهایی نمی تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد اما عامل ایجاد کننده بدترین شرایط مشکلات قلبی شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً در 20% از کل زندگی ما افسردگی وجود دارد و این رقم در بین بیماران قلبی تا 50% هم افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد که در افراد مبتلا به افسردگی کلینیکی احتمال گرفتگی شاهرگ ها (تصلب شرائین) و رنج بردن از حملات قلبی دو برابر بیشتر از دیگر افراد است. بعلاوه در بیماران قلبی در مدت زمان معین نسبت به کل جمعیت احتمال افسرده شدن سه برابر بیشتر است.
افراد شاداب سطح سالمتری از فیبروژن و کورتیزول در خون دارند، آنها آسیب پذیری کمتری نسبت به بیماری قلبی و سایر بیماریها دارند. اساساً افسردگی بزرگترین خطر آزار حملات قلبی و سکته ها است. در واقع مبتلایان به افسردگی کلینیکی دو برابر بیشتر از سایرین از حملات قلبی (10 سال) رنج می برند.
افسردگی همچنین می تواند پیامد حمله یا سکته های قلبی یا روند تهاجم مثل جراحی قلب باز را پیچیده کند. علت اغلب افسردگی، اضطراب و گوشه گیری، کاهش اعتماد به نفس است. بیماران با سابقه حملات قلبی در انواع افسردگی ها متفاوتند. عمدتاً افسردگی می تواند روند بهبودی را دشوار کند و در واقع وضعیت را بدتر کند. افسردگی طولانی مدت در بیماران قلبی ــ عروقی دیده شده و در سکته ها و حملات قلبی بعدی مؤثر بوده است.

چه کاری می توانید انجام دهید؟
اگر چه بیماری قلبی یک شرایط جدی است که به کنترل مداوم نیاز دارد، موارد بسیاری وجود دارد که می توانید خطر مسائل قلبی ــ عروقی را کاهش دهید و زندگی سالم و پویایی داشته باشید.

اگر از حمله قلبی رنج می برید:
ــ با پزشکان مشورت کنید. دو فرد، مشابه نیستند و درمانهای گوناگون و استراتژی کاهش خطر که برای یک بیمار به کار می رود ممکن است برای بیمار دیگر نامناسب و یا حتی مضر باشد.
ــ پرهیز از تلاش برای حل مشکل در یک جلسه، تا حد امکان به جای عوض کردن یک عادت موجود سعی کنید تمرکز نمایید (مانند عادات خوردن، سبک زندگی غیر فعال) یک هدف منطقی برای زندگی خود تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
ــ علائم افسردگی را فراموش نکنید. احساس اندوه و پوچی، بی علاقگی در انجام فعالیتهای لذت بخش یا فعالیتهای روزانه، کاهش انرژی و بی نظمی هایی در خوردن و خوابیدن، تنها پاره ای از علائم افسردگی هستند. اگر این علائم بیش از دو هفته طول کشید این موضوع را با پزشک قلب مطرح کنید. بعلاوه اگر با همکاری روان شناس با پزشکتان باشد نتیجه، سودمندتر خواهد بود.

ــ شناسایی منابع استرس در زندگی و یافتن روشهایی برای کاهش و اداره آنها. ملاقات با یک روان شناس به منظور آموختن روشهای مدیریت استرس، مفید است. کنترل استرس، نه تنها برای جلوگیری از بیماری قلبی، بلکه همچنین برای سرعت بهبود حملات قلبی در زمان برنامه های ورزشی و تغییر سایر سبک های زندگی کاربرد دارد.

ــ کمک گرفتن از دوستان، خانواده و همکاران، با آنها درباره شرایط زندگیتان مشورت کنید. این حامیان اجتماعی نقش حیاتی برای غلبه بر احساس افسردگی و تنهایی در طول مدت بهبودی حمله قلبی دارند.
ــ اگر احساس گرفتاری در مبارزه با استرس به عنوان عامل بیماری قلبی تان را دارید بهتر است با یک روان شناس مشورت کنید. او با ارائه راهکارهای جدید به بهبود سلامت و به ثمر رساندن سایر اهداف بلند مدت شما کمک می کند. بعلاوه روان شناس با تشخیص علت افسردگی به پزشک در ارائه درمان صحیح کمک می کند.
دانشمندان هشدار می دهند برجستگی شکم، حتی به میزان کم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. چربی شکم خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد مورد مطالعه افزایش داد. محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند دور کمر بزرگ، در قیاس با اندازه دور باسن، با بروز نشانه های اولیه بیماری قلبی مرتبط است. این یافته تایید کننده مطالعات دیگری است که می گوید اندازه دور کمر، و نه وزن کلی بدن، یکی از نشانگرهای کلیدی بیماری قلبی است.
مطالعه بر 2744 نفر نشان داده که دور کمر 81 سانتی متری برای زنان و 94 سانتی متری برای مردان نشانگر افزایش جدی خطر بیماری قلبی است.
این گزارش در نشریه کالج آمریکایی کاردیولوژی منتشر شده است.
دانشمندان، مردان و زنانی را که برای شناسایی علائم اولیه تصلب شرائین یا اترو اسکلوروز تحت آزمایش های پزشکی و عکسبرداری قرار گرفته بودند مورد مطالعه قرار دادند.
اترو اسکلوروز باریک شدن و سفت شدن سرخرگ هاست که به بروز بیماری قلب و عروق ارتباط دارد.
شکل اندام
دانشمندان سپس رابطه میان شکل اندام افراد مورد مطالعه و ابتلای آنها به اترو اسکلوروسیس را بررسی کردند.
آنها دریافتند که حتی اگر وزن بدن در محدوده طبیعی باقی ماند، افزایش دور کمر به اندازه چند اینچ (هر اینج تقریبا 5/2 سانتی متر است) خطر صدمه دیدن سرخرگ ها را افزایش می دهد.
احتمال رسوب کلسیم در شریان های قلب – که نشانگر آغاز اترو اسکلوروسیس است – در افرادی که نسبت دور کمر به دور باسن آنها بیشتر از همه بود، دو برابر کسانی بود که این نسبت در آنها کمترین بود.
و حتی وقتی که سایر عوامل خطرزا مانند فشار خون، دیابت و سن در محاسبات وارد شد، ارتباط اندازه دور کمر به بیماری قلبی همچنان قوی بود.
پروفسور جیمز دی لموس که این تحقیقات را هدایت کرده است گفت: به نظر می رسد که چربی

انباشته شده در اطراف کمر از لحاظ بیولوژیکی فعالتر باشد چرا که پروتئین التهاب آوری ترشح می کند که به تجمع رسوبات مرتبط با اترو اسکلوروسیس دامن می زند، درحالی که به نظر نمی رسد چربی دور باسن خطر بیماری قلب و عروق را افزایش دهد.
به نظر ما پیام مهم این مطالعه برای مردم این است که از تجمع چربی در بخش مرکزی بدن از همان اوایل زندگی پرهیز کنند.

داشتن حتی یک شکم کوچک هم در مقایسه با وقتی که شکم کاملا صاف است خطر را افزایش می دهد.
شغل پرتنش خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد
بر اساس یک تحقیق جدید، شغل پرتنش بر بدن انسان تاثیری منفی دارد و می تواند باعث بیماری قلبی شود.
تنش تغییرات هورمونی و عصبی را به همراه دارد
مطالعه انجام شده بر ده هزار کارمند اداری در بریتانیا نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری قلبی در افراد زیر پنجاه سالی که شغل پرتنش دارند، هفتاد درصد بیشتر از سایر هم سن های خود است.
به نوشته مجله “بیماری های قلبی اروپا”، افرادی که شغل پرتنش دارند، فرصت کمتری برای تغذیه مناسب و ورزش دارند و تغییرات بیوشیمیایی مهمی هم در بدنشان رخ می دهد.
این مطالعه به طور اختصاصی از سال 1985 بر روی این دسته از افراد انجام شده است.
محققان دانشگاه یو سی ال لندن در مطالعات خود علاوه بر ثبت میزان نوسان ضربان قلب و فشار خون و اندازه گیری میزان هورمون کورتیزول در خون که در حالت تنش و اضطراب ترشح می شود، احساس افراد درباره نوع کارشان، میزان ورزش و فعالیت روزانه، تغذیه و مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را بررسی کرده اند.
دکتر تارانی چاندولا، سرپرست گروه محققان، درباره این تحقیق می گوید: “طی دوازده سالی که افراد مورد مطالعه را زیر نظر داشتیم، متوجه شدیم استرس کاری مزمن با بروز بیماری های قلبی-عروقی در ارتباط است و این ارتباط در زنان و مردان زیر پنجاه سال بیشتر است
به گفته دکتر چاندولا، ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی در اثر تنش کار در افراد نزدیک به سن بازنشستگی کمتر است زیرا این افراد در معرض تنش کمتری هستند.
تاثیر زیست شناختی
به گزارش محققان دانشگاه یو سی ال لندن، یکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری های قلبی-

عروقی، تغییر شیوه زندگی است، زیرا احتمال کاهش مصرف میوه و سبزی در افرادی که در معرض کارهای پرتنش هستند، بیشتر از دیگران است. در این حال تغییری در میزان نوشیدن مایعات در این افراد دیده نمی شود.
http://www.bbc.co.uk/f/t.gifhttp://www.bbc.co.uk/worldservice/images/furniture/800_right_quote.gif طی دوازده سال متوجه شدیم استرس کاری مزمن با بروز بیماری های قلبی-عروقی در ارتباط است و این ارتباط در زنان و مردان زیر پنجاه سال بیشتر است
ttp://www.bbc.co.uk/worldservice/images/furniture/800_left_quote.gif

در این حال، به گفته این محققان آنها به ساز و کارهای زیست شناختی ارتباط دهنده تنش

با بروز بیماری قلبی-عروقی هم پی برده اند.
ارتباط تنش با بیماری های قلبی از قبل شناخته شده بود ولی این موضوع پیش از این ثابت نشده بود.
بر این اساس، تنش و استرس با تاثیر بر عصب واگ که عصب دهم مغزی است، تپش قلب را دچار مشکل می کند.
عصب واگ تنظیم ضربان قلب را بر عهده دارد.
از سوی دیگر، استرس با تاثیر بر دستگاه عصبی-هورمونی باعث افزایش ترشح بعضی هورمون ها می شود. به عنوان مثال، میزان هورمون کورتیزول در خون کارگرهایی که کارهای پرتنش دارند، بالاتر از حد طبیعی است.
در این حال، با این که سن افراد بر تاثیر تنش های شغلی بر بروز بیماری های قلبی-عروقی تاثیر دارد، مقام و رتبه کاری در به وجود آمدن این بیماری ها نقشی ندارد.
به گفته دکتر چاندولا، تحقیقات او تفاوتی را در میزان تاثیر جسمی تنش کاری در رده های مختلف کاری نشان نداده است.
بنیاد قلب بریتانیا با اشاره به گزارش چاپ شده در مجله بیماری های قلبی اروپا، می گوید این تحقیق بر دانسته های بشر درباره تاثیر تنش بر فعالیت های شیمیایی بدن افزوده است.

به گفته جون دیویسون از مسوولان این بنیاد، این تحقیق نشان می دهد با شناسایی راه های کاهش تنش و ورزش و فعالیت بدنی مناسب، می توانیم خطر بروز بیماری قلبی را کاهش دهیم
قلب خود مهربان باشیم!

در دنیای پر هیاهوی امروزی، هر اندازه که تمدن پیشرفت می کند، به همان اندازه باید بشر خود را برای مبارزه با برخی از پیامدهای تمدن نو که یکی از آنها، افزایش بیماری های قلبی بین افراد جامعه است، مجهز سازد.

این تجهیز همانا رعایت اصول بهداشت صحیح قلب و عروق است که فهرست وار به شرح ذیل قابل ذکرند:
سعی نمایید همیشه غذاهای متوازن و سالم مصرف کنید و از مصرف غذاهایی که احتمال فاسد شدنشان می رود، بپرهیزید.در مصرف غذاهای چرب( به ویژه چربی حیوانی)، پر نمک و قندی افراط نکنید.بهتر است برای صرف سه وعده غذای اصلی( صبحانه ، ناهار و شام ) ساعات معینی در نظر بگیرید. در فاصله ی بین دو وعده غذا، از خوراکی هایی که باصطلاح اشتها را کور می کنند استفاد

ه نکنید. در ضمن به هنگام صرف غذا، آهسته غذا بخورید و لقمه را خوب بجوید.غذای روزانه ی هر کس باید متناسب با نوع فعالیت و شرایط جسمانی وی تعیین شود و از پر خوری و نیز فقر غذایی، جداً پرهیز گردد.از مصرف غذاهایی که به تجربه دریافته اید مصرف آن غذاها ناراحتی هایی در شما به وجود می آورد( یعنی به اصطلاح عامیانه، آن غذاها به شما نمی سازد) پرهیز کنید.
از مصرف آب آشامیدنی تصفیه نشده و سبزی ها و میوه های نشسته، خودداری کنید.*در مصرف مایعات ، به ویژه چای و قهوه افراط نکنید. قهوه محتوی کافئین و چای محتوی تئین است و مصرف زیاد آنها باعث بروز عوارضی نظیر تپش قلب و بی خوابی می گردد.*وزن خود را در حد معمولی و مناسب نگهدارید. وزن زیاد باعث خستگی عضله ی قلب و ازدیاد میزان کارکرد عروق قلبی می شود. اشخاص چاق مستعد ابتلا به بیماری های فشارخون و دیابت اند و عروق آنها به سرعت متصلب می گردد. در نتیجه بیماری های عروقی و سکته های قلبی، زودتر به سراغ اشخاص چاق می روند.*از مصرف مشروبات الکلی، سیگار، مواد مخدر و محرک، جداً پرهیز کنید. چرا که مصرف همین سیگار به ظاهر کم خطر، در ایجاد ترومبوز دخالت دارد. غلظت لیپیدها را افزایش می دهد و تشکیل آتروم را تسریع می کند. همچنین اریتمی ها را زیاد می کند که ممکن است باعث مرگ ناگهانی گردد.
*سعی کنید در محیط شاد و با نشاط به صرف غذا بپردازید و از عصبانیت و اضطراب که موجب کند شدن عمل هضم و ایجاد سوء هاضمه و کاهش قدرت بدنی و کارایی می شود، خوددای کنید.*هرگز در تفریحات شبانه و شب زنده داری ها افراط نکنید که جز خستگی جسمی و روحی نتیجه ی دیگری نخواهد داشت.
.
*سعی کنید خواب و استراحت کافی داشته باشید. مقدار خواب لازم برای هر کس بستگی به سن، میزان فعالیت، سلامت و کنترل اعصاب و هیجانات وی دارد؛ ولی در هر حال، حداقل 6 تا 8 ساعت خواب در هر شبانه روز برای هر فردی لازم و ضروری است تا رفع خستگی کند. در ضمن ثابت شده است که بهترین ساعات برای به خواب رفتن بین ساعات 10 تا 12 شب است.از

استراحت کردن بلافاصله بعد از غذا خودداری کنید و بین صرف غذا و خوابیدن حدود دو ساعت، فاصله در نظر بگیرید. در ضمن چنانچه پس از غذا خوردن، پیاده روی، حتی به مقدار کم انجام شود، بر اثر تحرک جدار عروق و گردش بهتر جریان خون، قدرت ته نشینی مواد چربی و سایر مواد متشکله ی خون، کم تر گردیده، از بروز اختلالات قلبی – عروقی به مقدار زیادی کاسته می شود.هر روز

متناسب با سن خود ورزش کنید. ورزش موجب فراهم شدن بهترین امکانات برای رشد همه جانبه ی بدن انسان است که دستگاه گردش خون، به نحو بارزی از اثرات مثبت آن برخوردار می گردد. ورزش، کل بدن به ویژه دستگاه قلب را آبدیده و تقویت می کند و قدرت تحمل و عملکرد مکانیسم های تطبیق دهنده را که توسط سیستم مرکزی اعصاب تنظیم می شوند، رشد و بهبود می بخشد. ناگفته نماند که ورزش سنگین برای سنین بالای 40 سال مجاز نیست و پیاده روی به عنوان بهترین ورزش که نیاز به امکانات مالی و تجهیزات هم ندارد،


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۰۹
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی