دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران با word :

مقاله مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی از صفحه 35 تا 43 منتشر شده است.
نام: مروری بر تاریخچه و برخی مشکلات جامعه شناختی تلقیح واکسن آبله در ایران
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آبله
مقاله امیرکبیر
مقاله عباس میرزا
مقاله واکسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ضرورت مبارزه با بیماری آبله و درمان آن، همواره یکی از دغدغه های اصلی پزشکان و در برخی از موارد، حکومت ها، در هر زمان بوده است. اختصاص یافتن قسمتی از متون پزشکی قدیمی به شرح و تفسیر این بیماری و نقل قول های متعدد تاریخی از میزان کشتار این بیماری در بین جوامع انسانی، به نوعی موید این ادعا می باشد.
در کشور ایران هم این بیماری از دیرباز شناخته شده بود و وجود یک رساله مجزا از رازی، در مورد آن، نشانگر این واقعیت است که پزشکان ایرانی هم به نحو بارزی با این بیماری و عوارض آن مواجه بوده اند. توجه به علت یابی، درمان و پیشگیری از این بیماری در حدی بود که شاید به جرات بتوان گفت طب نوین در ایران با ابداع روش های پیشگیری بیماری آبله و اقدامات عباس میرزا شروع گشت و توسط میرزا تقی خان امیرکبیر دنبال شد.
در این نوشتار ابتدا سعی گشته تا با مراجعه به کتب تاریخی و منابع مکتوب، تا حد ممکن به بیان تاریخچه این بیماری و تلاش های انجام گرفته و مشکلات موجود بر سر راه تلقیح واکسن آن بپردازیم و پس از آن با مراجعه به اسناد و منابع موجود، سعی نماییم تا دلایل جامعه شناختی این گونه مشکلات را بررسی نماییم.


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۱۱/۲۳
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی