مقاله تبیین اهمال کاری تحصیلی بر اساس ابعاد سازش یافته و سازش نایافته کمالگرایی با word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تبیین اهمال کاری تحصیلی بر اساس ابعاد سازش یافته و سازش نایافته کمالگرایی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین اهمال کاری تحصیلی بر اساس ابعاد سازش یافته و سازش نایافته کمالگرایی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تبیین اهمال کاری تحصیلی بر اساس ابعاد سازش یافته و سازش نایافته کمالگرایی با word :
سال انتشار: 1391
محل انتشار: نخستین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین
تعداد صفحات: 20
چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه اهمالکاری تحصیلی با صفت شخصیتی کمالگرایی و ابعاد آن (سازشیافته / سازشنایافته) میباشد. بدین منظور نمونه ای 310 نفری (179 دختر و 131 پسر) از میان کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد شاغل به تحصیل در نیمه اول سال تحصیلی 91-1390 دانشگاه کاشان به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جهت اندازهگیری متغیرهای پژوهش، از مقیاس اهمالکاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (نسخه دانشجو)، برای اندازهگیری اهمالکاری تحصیلی و از سیاهه کمالگرایی هیل و همکاران برای اندازهگیری کمالگرایی و ابعاد آن استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده، هم از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و هم ازشاخصهای آمار استنباطی (ضریب معناداری همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و استودنت) استفاده گردیده است. نتایج ضریب همبستگی پیرسون حاکی از وجود رابطه معنادار مثبت t آزمون میان اهمالکاری تحصیلی و نمره کل کمالگرایی وبعد سازشنایافته آن و یک رابطه معنادار منفی میان بعد سازشیافته کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی میباشد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام برای متغیرهای ملاک (اهمالکاری تحصیلی) با توجه به متغیر پیشبین (کمالگرایی و ابعاد آن) نشان داد که کمالگرایی سازشنایافته و کمالگرایی سازشیافته به ترتیب قادر به پیشبینی اهمالکاری تحصیلی میباشند. نتایج آزمون t استودنت نشان داد که میان دانشجویان دختر و دانشجویان پسر از نظر نمره کل کمالگرایی، کمالگرایی سازشیافته و اهمالکاری تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد اما از نظر کمالگرایی سازشنایافته تفاوت معناداری مشاهده نشد.
- ۹۵/۱۱/۲۹