دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

دنلود مقاله

دانلود مقاله و پایان نامه و تحقیق

  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تحقیق در مورد ایستگاه های فضایی با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد ایستگاه های فضایی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد ایستگاه های فضایی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد ایستگاه های فضایی با word :

ایستگاه های فضایی

ایستگاه های فضایی به دور زمین می چرخند و برای هفته ها یا ماه ها محل کار و زندگی فضانوردان هستند ، ایستگاه فضایی تمام نیازهای خدمه را برآورده می کند تا به هنگام انجام آزمایش زنده و سالم بمانند . زباله های خورشیدی بزرگ برق تولید و دیواره ها و سپرهای مخصوص دما را مطلوب و خدمه را از تشعشع و قطعات سرگردان فضایی مصون نگه می دارند . بار اندازه ها به سفینه های تدارکاتی ارسالی از زمین امکان می دهند که محموله خود را تخلیه کنند .

اولین ایستگاه فضایی جهان سالیوت 1 در سال 1971پرتاب شد . این اولین ایستگاه از 7 ایستگاهی بود که اتحاد جماهیر شوروی سلبق در مدار زمین مستقر کرد و کیهان نوردان سفینه ی سایوز به استثنای سالیوت 2 در همگی آنها ساکن شدند . با گذشت زمان طول اقامت آنها از جند هفته به 6 ماه افزایش یافت ، سالیوت 6 و 7 یک بارانداز اضافه داشتند . تا کیهان نوردان بتوانند با خدمه دیدار کنند و سفینه تدارکاتی پروگرس بتواند آذوقه بیشتری از زمین بیاورد .

سالیوت 1
– تاریخ پرتاب : آوریل 1971
– اقامت درمدار : 6
– اقامت کیهان نوردان : یک بار به مدت 22 روز ، سه کیهان نورد به نام گرگوری دوبرفولسکی ، ویکتور پاتسایف و ولادیسا ولکوف در خلال اقامتشان اولین پژوهشها درباره ی گیاه شناسی فضایی را انجام دادند ، هر سه در مرحله بازگشت این مأموریت کشته شدند . تحقیق نشان داده است که شیر فلمه معیوب باعث تراکم زدایی سریع هوای کپسول سالیوت شده و کیهان نوردان درونش را خفه کرده است . بر خلاف فضانوردان آیولو این خدمه ها لباس های مخصوص فشار هوا نپوشیده بودند ، در غیر این صورت ممکن بود زنده بمانند و سالیوت به هنگام بازگشت به جو زمین فراز اقیانوس آرام سوخت .

سالیوت 2
تاریخ پرتاب : آوریل 1972
اقامت در مدار : 2 ماه
اقامت کیهان نوردان : بی سرنشین

ایستگاه به مجدد پرتاب قطعاتش را یکی پس از دیگری از دست داد و 2 ماه بعد که به جو زمین بازگشت ، سوخت .

سالیوت 3
تاریخ پیتاب : ژوئن 1974
اقامت در مدار : 7 ماه
اقامت کیهان نوردان : یکبار به مدت 14 روز

آمریکا مشکوک بود که سالیوت 3 مأموریتی نظامی دارد . و تدابیر امنیتی پرتاب این ایستگاه را تقویت می نمود . گزارشهای بعدی نشان داد که 2 خدمه آن ، « پاول پایووچ « و « دیوری آریتوخین « احتمالاً دو هفته اقامت خود در مدار را ، به نقشه برداری دقیق از تاسیسات نظامی آمریکا سپری کرده اند ، هر چند که جزئیات این گزارشها نادرست است. سالیوت 3 ، هفت ماه بعد از پرتاب در جو زمین سوخت .

سالیوت 4
تاریخ پرتاب : دسامبر 1974
اقامت در مدار : 2 سال و یک ماه
اقامت کیهان نوردان : 2 اقامت ، یکی 30روز و دیگری 63 روز

در خلال این اقامتها برنامه بلند پروازانه ای از آزمایشها و رصدهای خورشیدی ، سیاره ای و ستاره ای انجام شد . این دستگاه در بازگشت منهدم شد .

سالیوت 5
تاریخ پرتاب : ژوئن 1976
اقامت در مدار : 13 ماه
اقامت کیهان نوردان : 1اقامت ، یکی 63 روزه و دیگری 17 روز

خدمه سالیوت 5 مقدار آلودگی ذرات معلق در جو زمین را مطالعه نمودند و اثرات بی ورنی را بر ماهی بررسی کردند . آنها همچنین درباره پرورش بلور ، آزمایشهایی انجام دادند و با موفقیت بدون استفاده از پمپ ، ماده محرکه ایستگاه را در فضا تعویض کردند . این ایستگاه در بازگشت سوخت .

سالیوت 6
تاریخ پرتاب : سپتامبر 1977
اقامت در مدار : 4 سال

اقامت کیهان نوردان : 11 اقامت کوتاه ( معمولاً به مدت یک هفته) و 5 اقامت بلند ( که بیشترین آن 184 روز طول کشید . ) با 2 کوره مخصوص سالیوت 6 در شرایط جاذبه خفیف مواد نیمه هادی ساخته شد . گاهی اوقات خدمه می توانستند با سبزیجات پرورش یافته در باغچه ی کوچک ایستگاه به غذایشان تنوع ببخشند . سالیوت 6 در سال 1986 به هنگام بازگشت به زمین سوخت .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی